Ødis Skole - en Idrætsskole

Siden 1/4 2015 har Ødis Skole været en af Kolding kommunes 5 folkeskoler, der kan kalde sig Idrætsskole. En idrætsskole er en skole, der sætter fokus på kvaliteten af idrætsundervisningen og bevægelsesfaget.

At være idrætsskole medvirker bl.a. til:

• At eleverne får mulighed for at blive udfordret i mangeartede discipliner, så som Udholdenhed, balance, bold basis og rytmik. At eleverne på skolen præsenteres for forskellige idrætsgrene af veluddannede trænere.
  • At eleverne i idrætsundervisningen trænes efter principperne i Team Danmarks Aldersrelaterede træningskoncept.
  • At eleverne får pulsen op i min 25 minutter hver dag.
  • At eleverne trænes i de grundlæggende kropsfærdigheder med en sjov og social vinkel.

Skolen har uddannede idrætslærere, og er en del af et kommunalt netværk. Desuden har vi adgang til omfattende database med videoøvelser og træningsprogrammer.

Læs mere om vores politik for leg og bevægelse i vedlagte link!