PLC

På skolens PLC kan elever og lærere låne og søge informationer fra bøger samt på PLC’s 2 pc’er.

Samlingen består af skønlitteratur, faglitteratur, billedbøger, letlæsningsbøger, klassesæt og taskebøger.

Desuden skaffer vi bl.a. klassesæt til brug i undervisningen fra CFU Lillebælt / Pædagogisk Center, og vi har mulighed for at låne på kommunens andre skoler.

Vi har et godt samarbejde med Kolding Bibliotek hvor vores 4. kl. hvert år besøger biblioteket i Kolding

Fritidslæsning er af stor betydning for læsefærdigheden. Samtidig giver den eleverne oplevelser og viden.

For at fremme lysten til læsning har 0.- 4.  klasse en fast ugentlig udlånstime, hvor de kan låne bøger og få vejledning af skolebibliotekaren. 5. - 6. klasse låner efter behov.

Låne tiden er 4 uger. Vær rar at aflevere til tiden, så andre elever kan låne efter dig.

Leder af PLC                                           Bente Andersen

IT-vejeleder og PLC medarbejder                Kim Kongsted